Notice: Undefined index: backdoor in /www/wp-content/themes/Divi/core/functions.php on line 131

Jordy Goertz quote DeMarktwijzerJordy Goertz loopt van januari tot en met mei 2018 stage bij DeMarktwijzer. Hij geeft middels deze blog inzicht in de stage en de kennis die hij bij de DeMarktwijzer heeft opgedaan.

Mijn naam is Jordy Goertz. In januari ben ik begonnen bij DeMarktwijzer als online marketing stagiair. Eind vorig jaar ben ik door een kennis bij het marketingcommunicatiebureau terecht gekomen.

Op dit moment zit ik in het derde jaar van de opleiding Speco Sportmarketing (sport en economie) in Tilburg. Voordat ik mijn zoektocht naar een stage begon, heb ik bepaalde randvoorwaarden opgesteld. Zo is het voor mij erg belangrijk dat het werk uitdagend is, ik veel kan leren en de werkzaamheden divers zijn.

Vanaf het begin van mijn stageperiode bij DeMarktwijzer was het duidelijk dat ik op de goede plek zit. In de afgelopen 10 weken heb ik me geen moment hoeven te vervelen. De werkzaamheden die ik verricht, zijn: het opstellen en uitvoeren van klantonderzoeken, het verzorgen van kick-offs voor zowel social media als klantonderzoek, het onderhouden van contact met klanten en het presenteren van de onderzoeksresultaten. Het werk is ontzettend veelzijdig en uitdagend. Mede door de goede begeleiding vanuit DeMarktwijzer heb ik bepaalde leerdoelen al behaald.

Zo heb ik in deze korte tijd al ontzettend veel geleerd, met name op het gebied van communicatie. Aangezien ik dagelijks telefonisch contact heb met diverse klanten uit verschillende branches, heb ik deze vaardigheid al goed onder de knie gekregen. Daarbij heb ik geleerd dat je direct en duidelijk met klanten moet communiceren en dat je vaak zelf achter de benodigde input aan moet gaan. Je kan een klant bijvoorbeeld beter regelmatig ter herinnering bellen dan dat je na verloop van tijd te horen krijgt dat de onderlinge communicatie niet goed was. Naast het klantcontact heb ik veel ervaring opgedaan met presenteren.

In de komende weken zijn er wel nog een paar leerdoelen die ik verder wil ontwikkelen bij DeMarktwijzer. Zo zou ik graag mijn salesvaardigheden willen verbeteren en verdergaan met het verbeteren van mijn presentatievaardigheden.

Het leukste aan mijn stage vind ik het samenwerken met bedrijven uit verschillende branches. Hierdoor blijven de werkzaamheden erg divers. Iets wat me ook aanspreekt, is dat ik op het kantoor aanspraak heb met andere studenten en young professionals. Voor mij  bestaat een ideale werkdag uit het tevredenstellen van de klanten door middel van het verrichten van marktonderzoeken en het opstellen van campagneplannen. Het is mooi om te zien dat een onderzoek ook echt toegevoegde waarde heeft voor de klant en dat deze hierop kan inspelen.

Een ander groot voordeel van stagelopen bij DeMarktwijzer is dat je ontzettend veel praktijkervaring op kan doen. Ik denk dat er weinig andere bedrijven zijn waarbij je zoveel leert en zoveel vaardigheden kan ontwikkelen. Voornamelijk het persoonlijke contact en de begeleiding op het kantoor, door andere werknemers met veel ervaring, zorgen ervoor dat deze stage een echte aanrader is. Daarnaast is DeMarktwijzer een jong bedrijf dat ontzettend hard groeit. Dit zorgt voor een goede sfeer waarbij alle medewerkers de drive voelen om net dat beetje extra te doen om deze groei door te zetten.

Een tip die ik mee wil geven aan nieuwe marktonderzoek specialisten en marketing stagiaires is dat je, voordat je werkzaamheden uit gaat voeren voor een klant, je eerst goed moet inlezen in het bedrijf zelf. Op deze manier kom je er sneller achter wat nu de echte vraag is. Ook is het belangrijk om jouw kennis op het gebied van marketing en communicatie te delen met de klanten en open te staan voor kennis van de klant in zijn of haar vakgebied. Op deze manier kun je goed samenwerken en kom je sneller en beter aan de gewenste resultaten.