Notice: Undefined index: backdoor in /www/wp-content/themes/Divi/core/functions.php on line 131

Een Online Communicatie Specialist heeft een uitgebreid takenpakket en veel verantwoordelijkheden. Voor iemand met deze functie is geen dag hetzelfde. Daarnaast is het een baan die nauw samenhangt met allerlei ontwikkelingen en trends.

Om jullie een concreter beeld te geven van deze uitdagende functie zal een van onze young professionals, genaamd Zita Dellink, haar ervaringen en werkzaamheden delen in dit blogbericht.

“In december 2017 ben ik begonnen als Online Communicatie Specialist bij DeMarktwijzer. Voordat ik met deze baan begon, heb ik achtereenvolgens gestudeerd aan de universiteiten van Nijmegen, Maastricht en Tilburg. Na een studieswitch behaalde ik in 2014 mijn Bachelor Cultuurwetenschappen aan de universiteit van Maastricht. Afgelopen jaar heb ik na de pre-master Communication and Information Sciences ook de gelijknamige Master aan de universiteit van Tilburg met succes afgerond.

Als student zijnde heb ik weinig praktijkervaring op kunnen doen. Toen ik klaar was met studeren, merkte ik dat het als starter zonder ervaring moeilijk is om een passende baan te vinden. Bij DeMarktwijzer heb ik de kans gekregen om deze ervaring op te doen. Via deze weg kan ik me verder profileren in de praktijk en verschillende vaardigheden verder ontwikkelen. Ik denk hierbij met name aan klantcontact, het in staat zijn om met diverse soorten ondernemers te communiceren en afspraken te maken. Daarnaast heb ik ook met enkele nieuwe software programma’s leren werken en gaat het mij steeds beter af pakkende visuals te ontwerpen.

Mijn takenpakket bestaat met name uit het bedenken, uitwerken en uitvoeren van social mediacampagnes. Daarnaast schrijf ik voor enkele klanten ook nieuwsbrieven en blogs. De klanten die ik namens DeMarktwijzer vertegenwoordig bestaan uit MKB-ondernemingen die actief zijn in de meest uiteenlopende branches. Ik vorm voor hen een vast aanspreekpunt binnen de organisatie.

Mijn werkzaamheden vereisen vrij veel creativiteit. Hierdoor is het uitdagend om vernieuwend te blijven. Door het groeiende aantal klanten wordt mijn takenpakket steeds uitgebreider. Dit zorgt ervoor dat iedere dag anders is en ik mij nooit hoef te vervelen. Het geeft voldoening om het verschil te kunnen maken voor een klant en positieve feedback te krijgen op een nieuw of succesvol campagneplan.

Social media is ontzettend dynamisch. Door de technische veranderingen en de verschillende updates raak ik nooit uitgeleerd. Als Online Communicatie Specialist kan ik mijzelf blijvend uitdagen en verder ontwikkelen op uiteenlopende gebieden. Het is een unieke baan met een onderscheidend vermogen.”