Notice: Undefined index: backdoor in /www/wp-content/themes/Divi/core/functions.php on line 131

Maak kennis met Wouter Pronk. Wouter heeft recentelijk zijn stage bij DeMarktwijzer met een 9,5(!) afgerond en is vanaf 1 juli fulltime in dienst voor onze organisatie.

”Mijn naam is Wouter Pronk, ben 20 jaar oud en ik woon in Roermond.

Op dit moment studeer ik ‘Communicatie Management’ aan de Fontys in Eindhoven. Vanaf 1 september ‘switch’ ik naar deeltijd. Dit houdt in dat ik 4 dagen bij DeMarktwijzer zal werken en 2 dagdelen naar school ga. Ik heb uiteindelijk voor deze opleiding gekozen, omdat de open dag enorm leuk was én omdat ik een positieve indruk kreeg van de school.

Hoe ik in aanraking ben gekomen met DeMarktwijzer?

Ik kwam een bericht tegen van DeMarktwijzer op Facebook. Een oud meeloopstudent had deze ‘geliked’. Het logo sprak mij meteen aan en ik wilde meer weten over deze organisatie. De website zag er gaaf uit. Het heeft een enorm strak design, iets wat mij enorm aanspreekt.

Als stagiair heb ik mij vooral bezig gehouden met het schrijven van campagneplannen, het brainstormen met andere kantoormedewerkers en het creëren van content. Natuurlijk heb ik ook andere dingen gedaan, zoals het ontwerpen van de informatiebrochure voor DeMarktwijzer, het schrijven van interne handboeken en het doorvoeren van de huisstijl in diverse uitingen. Op dit moment heb ik 14 klanten onder mijn hoede, waarvoor ik verantwoordelijk ben voor het beheer van hun social media kanalen.

Wat ik vooral heb geleerd tijdens mijn periode bij DeMarktwijzer is dat het echte werkveld anders is dan dat je geleerd krijgt op school. DeMarktwijzer is een jonge maar snel groeiende organisatie, dus je zal je hier nooit vervelen. Ik ben in een korte tijd enorm gegroeid als persoon. Tevens heb ik mijzelf ook kunnen verbeteren op het gebied van grafische vormgeving en het schrijven van pakkende content.

Als afsluiter zou ik graag de volgende tip willen geven aan MKB-ondernemers: Zorg ervoor dat je een duidelijk huisstijl hebt, dit is het eerste waar mensen naar kijken. Een rommelige huisstijl kan zelfs afschrikken, waardoor potentiële klanten niet voor jou zullen kiezen. De berichten die je op social media plaatst moeten er professioneel uitzien en afgeleid zijn van jouw huisstijl, dit is tenslotte jouw (digitale) visitekaartje.”