Notice: Undefined index: backdoor in /www/wp-content/themes/Divi/core/functions.php on line 131

Meer klanten, meer omzet… Dat wil jij, toch? Dat is dan een heel goede reden om te gaan bloggen. Eigenlijk… is het de béste reden om blogs te gaan schrijven. Máár hou ook meneer Google te vriend. Hoe hoger in Google, hoe beter je vindbaarheid en dus óók… meer klanten, meer omzet… Het ‘mes’ bloggen snijdt duidelijk aan 2 kanten. Need I say more? Ik geef je hier 5 tips.

Blog publiceren = updaten website
Als je regelmatig een blog publiceert, is er vaak ‘reuring’ op je website. Zo laat je de lezer én Google zien dat jij je website up-to-date houdt. Hierdoor krijg je meer waardering en ook een hogere ranking in Google. That’s the spirit!

Bied je lezer een uitgestoken hand
Geef je je lezer in je blogs antwoorden op vragen, verstrek je informatie of bied je oplossingen? Dan vindt Google dat je blogs waardevol zijn. En in het verlengde daarvan ook je website. Hiervoor word je beloond door een betere plek in de zoekmachine. Dat wil je.

1 blog = 1 nieuwe pagina
Publiceer je een blog op je website, dan creëer je een fonkelnieuwe pagina. Zo ontstaat er weer een – o zo belangrijk – nieuwe interne link naar je homepage. En dat bij iedere blog opnieuw. Tel uit je winst.

Zorg dat je blog gedeeld wordt
Zo’n interne link is natuurlijk mooi, maar belangrijker zijn de externe links. Een website linkt bijvoorbeeld naar jouw blog of iemand deelt jouw blog via Facebook of LinkedIn. Je bereik is bijna eindeloos. Jij blij, Google blij. Win-win.

Gebruik belangrijke zoekwoorden
Verkoop je fietsen dan is het wel duidelijk rondom welk zoekwoord (en synoniemen ervan) je je blog bouwt. Maar gebruik het woord niet té veel. Dan ziet Google het als spam. 1 keer in de titel en in een tussenkopje en dan nog een paar keer verspreid over de blog. Voilà.

Je lezer of klant blijft koning
Hoe belangrijk Google ook is, bedenk dat een prettig leesbare blog vanzelf meer lezers trekt. Bovendien – en dat weten niet veel mensen – waardeert Google je veel gelezen blog ook beter. Hou Google dus te vriend, maar je lezer of (potentiële) klant blijft koning.

Blog geschreven door Sylvia Beugelsdijk

Weet je niet precies hoe je die koning moet bedienen?
Of heb je geen tijd? Schakel dan DeMarktwijzer in.