Notice: Undefined index: backdoor in /www/wp-content/themes/Divi/core/functions.php on line 131

 

Wij laten graag een kijkje in onze keuken zien om onze kennis te delen. Jur doet zijn boekje open en deelt tips over hoe je meer uit social media kan halen. Vandaag vertelt Jur over adverteren op Facebook, de tekstregel in combinatie met afbeeldingen en het fotobewerkingsprogramma Canva. Wil jij net als andere ondernemers goed presteren op social media? Lees dan snel verder!

Graag wil ik jou enkele praktische tips geven om zodoende meer resultaat uit jouw social media marketing te halen.

De afbeeldingen die je post, dienen maximaal 20% tekst te bevatten.
Hoe meer tekst een afbeelding bevat, hoe minder bereik je op Facebook realiseert. Een handige tool om te checken of je afbeelding aan deze criterium voldoet is de Facebook Text Checker: www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Het werkt heel simpel. Je uploadt jouw gewenste afbeelding en Facebook geeft vervolgens aan of deze afbeelding, op het gebied van hoeveelheid tekst in de afbeelding, geschikt is om te posten. Het is van belang om ervoor te zorgen dat je een ‘OK’ beoordeling krijgt. Het bereik zal dan geoptimaliseerd/gemaximaliseerd worden.

Druk NIET op ‘Bericht Promoten’ (de blauwe knop).
Je bericht loopt niet zoals gewenst of je wil ervoor zorgen dat jouw bericht meer bereik realiseert. Een fout die veel ondernemers dan maken is dat ze ervoor kiezen om deze betaald te adverteren via ‘Bericht Promoten’ (de bekende blauwe knop). De mogelijkheden die Facebook je via deze tool biedt zijn minimaal. Mijn tip: maak gebruik van het advertentiecentrum van Facebook. Door op de volgende link te klikken, kom je in dit advertentiecentrum: https://facebook.com/ads/create

Het is van belang om de juiste doelstellingen te kiezen. Mijn advies is om vooral te experimenteren met de doelstellingen: Betrokkenheid, Verkeer, Leads genereren, Conversie en Verkopen uit catalogus. Door een doelstelling te kiezen, zal Facebook ervoor zorgen dat de advertentie zodanig wordt ingesteld dat de kans wordt vergroot dat deze doelstelling wordt behaald.

Een geheugensteuntje:

  • Wil je meer interactie op je berichten? Kies dan voor Betrokkenheid.
  • Wil je meer verkeer naar je website, webshop of betreffende landingspagina (denk ook aan vacaturepagina)? Kies dan voor Verkeer.
  • Wil je directe leads genereren om ze zodoende op te volgen? Kies dan Leads genereren.
  • Wil je de kans vergroten om directe aankopen te genereren? Kies dan Conversie of Verkopen uit catalogus.

Uit onze ervaring blijkt dat er geen gouden formule is voor betaalde advertenties. Maak verschillende opzetjes en probeer deze uit. Denk hierbij aan:

  • Een advertentie met veel tekst in het bericht versus een advertentie met weinig tekst in het bericht.
  • Een video gebruiken in de advertentie versus een foto gebruiken in de advertentie.
  • Een carrousel gebruiken versus een afbeelding gebruiken.
  • Een brede doelgroep hanteren of een specifieke doelgroep hanteren.
  • Wel of geen gebruik maken van andere plaatsingen, zoals Instagram, Audience Network enzovoort.

CANVA kan jou veel tijd besparen.
Canva is een gratis en online fotobewerkingsprogramma, waarmee je aan de hand van vooraf gemaakte templates diverse professionele uitingen kan maken in één huisstijl. Het bespaart je tijd en zorgt er uiteindelijk voor dat je uitingen professioneel zijn. Denk wel aan de 20% tekst regel! Je kan eenvoudig aan de slag gaan met CANVA via de volgende link: www.canva.com

Het bijhouden van social media kost tijd en kennis. Wil je met jouw bedrijf potentiële klanten bereiken? Wij ontzorgen je graag. Voor meer informatie zijn wij vrijblijvend bereikbaar via 0475-202096.

Geïnteresseerd in meer tips van Jur? Blijf onze pagina’s in de gaten houden!