Notice: Undefined index: backdoor in /www/wp-content/themes/Divi/core/functions.php on line 131

Waarom marktonderzoek?

Marktonderzoek wordt vaak als overbodig gezien. ‘Ik weet ongeveer wat de wensen en behoeften zijn van mijn klanten/relaties, ze zijn tevreden’. In de werkelijkheid blijkt dat een marktonderzoek veel kansen en verbeteringen bloot legt. Voor elke ondernemer is het van uiterst belang om klantbinding te krijgen. Echter om tot deze klantbinding te komen is klantinzicht van uiterst belang. Hier kan marktonderzoek zijn steentje aan bijdragen.

Hoe werkt marktonderzoek?

Door een kwantitatief onderzoek uit te voeren onder de huidige klanten/relaties worden meerdere inzichten verkregen:

Marktonderzoek • Wat is het imago van mijn organisatie?
• Hoe komen klanten bij ons terecht?
• Hoe kunnen wij (potentiële) klanten en relaties het beste bereiken?
• Wat is het verwachtingspatroon van mijn klanten?
• Hoe oriënteren (potentiële) klanten/relaties zich?
• Op welke aspecten kan er nog verbeterd worden?
• Zijn mijn klanten/relaties bekend met wat wij allemaal kunnen aanbieden?
• Welke nieuwe producten/diensten zijn van toegevoegde waarde?

Indien je nog meer vragen heeft, dan helpen wij je graag om deze te vertalen in het uitgevoerde marktonderzoek.

Bovenstaande vragen kunnen worden meegenomen in een marktonderzoek. Het marktonderzoek wordt via een mailing wordt verspreid onder de huidige klanten. Vaak heerst de vraag: ‘vullen mijn klanten/relaties dit wel in en staan ze hier wel op te wachten? Door het inzetten van een gebruiksvriendelijke mail en een onderzoek van maximaal 5/6 minuten, wordt een gemiddelde deelname van 20 tot 40% van het gehele klantenbestand gerealiseerd!

Heeft je nog geen mailadressen van de klanten? Wij helpen je graag met het verzamelen van deze mailadressen en het aanleggen van een up-to-date klantenbestand.

 

Marktonderzoek door DeMarktwijzer

Wanneer de gewenste response van het onderzoek behaald is, wordt het marktonderzoek offline gehaald. Dit gebeurt alleen wanneer de onderzoeksresultaten betrouwbaar en representatief zijn. DeMarktwijzer beschikt over een groep onderzoeksspecialisten die in een gezamelijke sessie de onderzoeksresultaten analyseren. Deze resultaten worden verwerkt in een onderzoeksrapport met hierin alle overzichtsgegevens. Hierdoor krijg je een helder inzicht in de huidige klantengroep en krijg je inzicht in een succelvollewijze van het inzetten van van de online marketing activiteiten. Tevens wordt de kans op succes van ondernemen wordt vergroot, terwijl de kans op falen wordt verkleind.

Het onderzoeksrapport bestaat niet uit alleen een feitelijke opsomming van de resultaten, maar DeMarktwijzer gaat verder.

R
Per vraag wordt er gekeken welke verbeteringen/actiepunten doorgevoerd kunnen worden om de bedrijfsvoering te optimaliseren.
R
Vragen worden met elkaar vergeleken om te kijken waar nog kansen liggen.
R
Kijken naar welke antwoorden wel worden gegeven, maar ook zeker welke er niet worden gegeven.
R
Per vraag wordt er gekeken of er relevante kruisverbanden zijn.
Marktonderzoek door DeMarktwijzer

De ondernemer weet nu waarom klanten voor zijn onderneming kiezen. Het oriëntatieproces, de communicatiebehoeften, de tevredenheid, verbetermogelijkheden en nog veel meer zijn allemaal in kaart gebracht. De doelgroep kan nu doelgericht worden benaderd.

Er kunnen nu beslissingen worden genomen gebaseerd op feiten, niet op onderbuikgevoel.

Meer over Marktonderzoek door DeMarktwijzer

Graag vertellen wij je meer over onze dienst ‘marktonderzoek’ in een persoonlijk gesprek. Vul onderstaand contactformulier in en wij zullen met jou een kostenloos gesprek inplannen.

Vraag een gesprek aan!

Volg ons op social media!

Produktieweg 1
6045 JC Roermond

Poort van Veghel 4931 i
5466 SB Veghel

info@demarktwijzer.nl
0475-202096